2022 Global Training bekak

Global Training programa goi-mailako titulazioa duten, 30 urte baino gutxiago dituzten eta Euskal Autonomia Erkidegoan bizi diren gazteentzako praktikaldiko beken programa bat da, sei hilabetez munduko edozein lekutan kokatutako erakunde, enpresa edo erakunderen batean lan egiteko eta beren espezialitate akademikoari egokitutako plazetan praktika ordainduak eginez atzerrian profesionalki prestatzeko aukera ematen diena.

2012an hasitako beka-programa Basque Trade & Investment (Nazioartekotzeko Euskal Agentzia), SPRI-Enpresen Garapenerako Euskal Agentzia eta Eusko Jaurlaritzaren ekimena da.

2015az geroztik, Deustuko Unibertsitatea eta Mondragon Unibertsitatea Partzuergo gisa eratu dira, eta programa hori elkarrekin kudeatzeko Lankidetza Akordio bat sinatu dute. Zazpi urtean, programa horretan 400 gaztek baino gehiagok parte hartzea lortu dute, bekak amaitzean % 42 inguruko enplegu-tasarekin, bai praktikak egin zituzten herrialdeetako nazioarteko enpresetan, bai beste herrialde batzuetan eta Euskadin.

Jarraian, enpresa laguntzaileetako baten arduradunaren eta azken urteotan Global Training programan parte hartu duten lau pertsonaren hitzak partekatuko ditugu.

I am so glad to receive these detailed information on the (Global) Training programme. It sounds fantastic to me. It ist really amazing what enormous efforts the Basque goverment takes to get young students from your region into the world. We will definitely offer 2 interships for your students.

[Pozten naiz Global Training programari buruzko informazio zehatza jasotzeaz. Zoragarria iruditzen zait. Benetan harrigarria da Eusko Jaurlaritzak ahalegin handia egiten duela bere eskualdeko ikasle gazteak mundura atera daitezen. Behin betiko, 2 praktika eskainiko ditugu ikasleentzat.]

Brigitta Harren, Harren & Partner, Hamburgo, Alemania, 2022

June Ramos, Huaraz, Peru, 2019

“Egia esan, Huaraz-era heldu eta denbora gutxira lehertu zen dena. Loiuko aireportutik irten ginen COVID-19a ez zela Perura helduko pentsatuz, baina oker genbiltzan. Otsailaren 24an lur hartu genuen eta martxoaren 2an hasi ginen proiektuan lan egiten. Zoritxarrez, alarma egoera martxoaren 16an hasi zen; beraz, bi aste presentzial baino ez genituen izan eskola alternatiboan. Zorionez, era telematikoan lan egin ahal izan genuen ikasleekin. Azken batean, eskola txiki bat izateko, gelak oso murritzak ziren eta horrek erraztu egiten zuen komunikazioa eta ikaskuntza. Gainera, gu geu ginen saioetarako materialak sortzen genituenak eta klaseak praktikoagoak egiteko modua izan genuen, testu libururik jarraitu gabe. Egia da ikasleek ikasteko gogoa zutela eta horrek ere errazten zituela dinamikak. Hortaz, aurrera egin ahal izan genuen proiektuarekin, baina ez aurretiaz pentsatuta genituen baldintzetan; moldatu beharra izan genuen”.

Ainhoa-Xué, Brusela, Belgika, 2019

“Urte batzuk barru Garapenaren munduan ikusi nahi nuke lanean neure burua, lanbidean. Uste dut aukera honek osatu egingo duela nire prestakuntza eta garapen pertsonala; izan ere, ez da lanbideko esperientzia soil-soilik, nire intereseko beste gai batzuetan ere sakonduko dut. Gainera, iruditzen zait beka hauek mundurako eta laneko bizitzarako ateak zabaltzen dituztela”.

Marina Iriazabal, Hong Kong, Txina, 2017

“Asia mundu erabat ezberdina da niretzat, eta Hong Kongek, zehazki, hainbeste gauza ditu deskubritzeko, ezen 6 hilabetetan oso zaila baita ondo ezagutzea. Txinako hiri nahiko berezia izateaz gain, aberastasun kultural handia izateaz gain, oso kosmopolita da, kulturen nahasketa handia eta lan aukera asko dituena. Hong Kong bezalako hiri batean pentsatzen dugunean etxe orratzez eta jendez beteta dagoela uste dugu, baina errealitatea da hiriaren % 75 natura dela, eta ia udako urte erdia duenez, oso tentagarria da bertako hondartza eta mendi guztiez gozatzea”.

Adrián Arenas, Mexiko Hiria, Mexiko, 2016

“Baina Mexikoko esperientzia izan zen, seguru asko, onena: arkeologia interesgarri eta erakargarriena dagoen tokia da eta une hartako arkeologia eta historia aldizkaririk aktiboenetarako lan egin ahal izan nuen”.

Gure lankidetzarekin jarraitzea espero dugu, praktika profesionalen programa transnazional honen beste sei erakunde kudeatzaileekin batera, Basque Trade & Investment (Nazioartekotzearen Euskal Agentzia), SPRI-Enpresen Garapenerako Euskal Agentzia eta Eusko Jaurlaritzarekin. 2022k aurrera jarraitzeko aukera berri bat eskaintzen digu.

Edizio honi buruzko informazio zehatza: Global Training 2022

Argazkiak: argazki Irekia, Deusto Alumni Time Artxiboa