Skip to main content

Elena Fernández Barbier

Gogo bizia sentitzen dut balioetan irakatsi eta hezteko, haurrak babesteko eta bakoitzaren potentziala bultzatzeko. Nire ustez, haurtzaroa da pertsonen bizitzako etaparik garrantzitsuenetakoa eta erabakigarrienetakoa, garai horretan eraikitzen baitira etorkizunean garatuko dituzten nortasunaren, balioen eta tresnen oinarriak. Horregatik ikusten dut hain funtsezkoa kalitatezko hezkuntza bermatzea, bihar-etziko mundua aldatuko duten pertsonei prestakuntza emateko. Eta horretan lagundu nahi dut.

Zure ibilbidea ikusita, agerikoa da oso argi zenuela haur eta lehen hezkuntzako haurren hezkuntzan eta haiekin lanean aritu nahi zenuela. Noiz ohartu zinen bokazio horretaz eta noiz sentitu zenuen horri eskaini nahi diozula zure bizitza?

Bai, egia esan, argi izan nuen beste pertsona batzuei beren garapen pertsonalean eta ongizatean bidelagun egitearekin eta laguntzearekin lotutako zerbaitetan aritu nahi nuela. Gustuko dut, motibatu egiten nau, suspertu egiten nau eta, gainera, ondo moldatzen naizela sentitzen dut.

Haur eta Lehen Hezkuntza aukeratu nuen, lan bat baino gehiago zoriontsu egingo ninduen eginkizuna zela ikusten nuelako eta asko gozatuko nuelako, eta hala izan da.

Hezkuntza inguruneko esperientziak izan ditudan heinean, bai maila profesionalean, bai boluntario lanean, eta testuinguru eta egoera oso desberdinetako haurrei lagundu diedan heinean (batzuei oso egoera zailetan), nire benetako bokazioa hau dela ikusi dut eta baieztatu dut.

Izugarri gustatzen zait neska-mutilez inguratuta egotea, bete egiten nauela sentitzen dut, eta egunero ikasten dudala haiengandik, haien xalotasun, irudimen, sormen, arrazonamendu, gogo-bizi, jakin-min, ideia, gogotik…

Gogo bizia sentitzen dut balioetan irakatsi eta hezteko, haurrak babesteko eta bakoitzaren potentziala bultzatzeko. Nire ustez, haurtzaroa da pertsonen bizitzako etaparik garrantzitsuenetakoa eta erabakigarrienetakoa, garai horretan eraikitzen baitira etorkizunean garatuko dituzten nortasunaren, balioen eta tresnen oinarriak. Horregatik ikusten dut hain funtsezkoa kalitatezko hezkuntza bermatzea, bihar-etziko mundua aldatuko duten pertsonei prestakuntza emateko. Eta horretan lagundu nahi dut.

Haur Hezkuntzako gradua amaitu bezain laster, Deusto Alumniren bidez hezkuntza mundutik lan mundurako trantsizio programan parte hartu zenuen, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak finantzatuta, eta hiru hilabeteko praktikak egin zenituen, 2021eko urritik abendura, Artxandape Ikastolan. Ondoren, 2022ko urtarrilean, ikastola horrek berak kontratatu zintuen. Nolakoa izan da zure gradua lortu ondorengo praktika profesionalen esperientzia eta ondorengo kontratazioa?

Niretzat, hezkuntzaren arloan bizi izan ditudan esperientzia guztietatik, hau izan da ikasteko eta profesionalki hazteko gehien balio izan didana.

Hiru hilabete eman nituen bekadun Artxandapen, haur hezkuntzako bi zikloetan, 2, 3, 4 eta 5 urtekoen geletan. Oso aukera ona izan zen nire aurreko praktiketako esperientziak osatzeko eta beste irakaskuntza estilo batzuk ezagutzeko.

Gainera, online prestakuntza programaren zati teorikoa ere egin nuen, hiru moduluz osatua: berrikuntza eta sormena enpleguan, hautatzeko elkarrizketa gainditzeko gakoak, eta hitzik gabeko komunikazioa, enplegua modu aktiboan bilatzeko.

Beka amaitu bezain laster, ikastolatik nirekin hitz egin zuten haur hezkuntzako irakasle gisa ordezkoak egiteko, behar izan zutenean, 2 eta 3 urtekoen geletan, eta ikasturte amaierara arte egon nintzen bertan. Nire lehenengo esperientzia profesionala izan zen, tutore lanetan, eginkizun guztiak betetzen. Adibidez, garapena behatzeko eskalak pasatzea, ebaluazio txostenak, hezkuntza proiektuak eta familiekiko jarraipena egitea, hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleei arreta ematea, praktiketako pertsona baten tutoretza lana egitea. Erronka horri aurre egitea izugarri gustatu zitzaidan, eta ilusioz eta gogobetetasunez bete ninduen.

2022ko urtarrilean, 3R Gaztea programan parte hartzen hasi zinen, orientazioko, aktibazioko eta laneko bitartekaritzako ekintzen ondoren.
Kontatuko zeniguke zertan dautzan programa hau osatzen duten ekintzak?

Programa hau enplegu bila dabiltzan gazteei zuzenduta dago eta hiru zati ditu: aktibazioa edo prestakuntza, orientazioa eta bitartekaritza.

Prestakuntzari dagokionez, bi eta sei ordu arteko online tailerrak egiten dira. Zure curriculum vitaea prestatzen; helburu profesionala, marka pertsonala, ospe digitala eta sareetako posizionamendua aurkitzen; lan-harremanean barneratzen (kontratuak, nomina, eskubideak, betebeharrak), eta laneko elkarrizketa bati aurre egiteko komunikazio eraginkorra lortzen laguntzen eta irakasten dizute.

Programa osoan zehar, Deustuko Unibertsitateko orientatzaile batek lagun egiten dizu, tailerretan landutakoa sakontzeko eta behar duzun guztian aholku emateko eta gidatzeko saioen bidez, hala behar duzun guztietan.

Azkenik, bitartekaritzaren atalean, Deusto Alumni hainbat enpresarekin jartzen da harremanetan, nire kasuan ikastetxeekin, parte hartzaileek enplegua lor dezaten zubi lana egiten saiatzeko.

Gomendatuko zenieke beste pertsona batzuei bi programa horietan parte hartzea?
Zergatik?

Zalantzarik gabe, bai. Oso aukera ona dela uste dut, eta oso lagungarria izan daitekeela unibertsitateko gradua amaitu eta lan munduan sartzen diren ikasle guztientzat.

Lan trantsizioko bekari dagokionez, nire ustez, irakaskuntzan edo beste edozein sektoretan ezinbestekoa da, jakintzez gain, esperientzia ere. Praktikan eta eguneroko egoeretan eskuratzen dituzu baliabide eta estrategia gehien, eta hor ikus dezakezu zure benetako bidea edo bokazioa hori den ala ez. Beraz, programa honek esperientzia zabaltzeko aukera ematen dizu; bitartean, aukera ematen dizu etorkizunean enpresa batek zu ezagutzeko eta, zure lan egiteko modua gustatuz gero, etorkizunean zurekin kontatzeko.

3R Gaztea programari dagokionez, lan munduan sartzen laguntzen dizu, prozesu horretan bidelagun izaten duzu eta sortzen zaizkizun zalantza guztiak argitzen dizkizu. Halaber, zeure burua hobeto ezagutzen laguntzen dizu, zure gaitasunak zeintzuk diren, zer ekarpen egin dezakezun, zure indarguneak eta hobetu beharreko puntuak zeintzuk diren jakiten, egiten duzuna zergatik egiten duzun, zein den zure motibazioa, zein diren zure interesak, zure helburuak edo xedeak, eta horiek guztiak lortzeko tresnak ematen dizkizu.

Oraindik oso berri izango duzu. Zer oroitzapen dituzu unibertsitateko ikasle izandako urteez?

Bai, izan ere, gaur egun unibertsitatean ikasten jarraitzen dut, Lehen Hezkuntzako gradua amaitzen, eta, ondoren, amaitzean, espezializatzen eta Pedagogia Terapeutikoaren aipamena egiten jarraituko dut, hezkuntza premia bereziak dituzten haurrekin lan egin ahal izateko.

Niretzat oso etapa positiboa izan da eta izaten ari da, eta bilakaera garrantzitsua izaten ari naiz, bai maila pertsonalean, bai akademikoan eta profesionalean.

Urteotan asko hazi eta heldu naiz, eta gehiago sendotu dut nire nortasuna, gustuak, jomugak, nahiak… Unibertsitateak erraztu egin dit jende berri asko ezagutzea, gustatzen zaidana modu autonomoagoan ikastea eta esperientzia aberasgarriak bizitzea, hala nola Erasmus programakoa, Padovan (Italia). Programa horri esker, beste hizkuntza bat ikasi ahal izan nuen, beste kultura bat ezagutu ahal izan nuen eta nire buruarengan segurtasun handia eman zidan, baita independentzia ere. Gainera, nire etapa profesionalaren hasiera izan da; ikasketak irakasle partikular lanarekin eta praktikak ikastetxeetan egitearekin uztartu ditut.

Ikasten eta hobetzen jarraitzeko gogo ikaragarria dut, eta, beraz, uste dut, nolabait, beti izango naizela ikasle.