Skip to main content

Skills on: zure enplegagarritasuna sustatzeko Deusto Alumniren ekimena

Skills on programak arlo ezberdinetako profesionalekin tailerrak eta topaketak bateratzen ditu, Deustuko Unibertsitateko ikasle ohien gaitasun pertsonal, sozial eta digitalak garatzeko ahaleginean, tituludunen etorkizun profesionala hobetzera zuzenduta.

Topaketetan eta tailerretan zehar, programatutako saioetan parte hartzen dutenek hizlarien ezagutza, esperientzia eta profesionaltasuna lehen pertsonan jasotzeko aukera dute, beren espezializazio esparruetan izen on aitortua duten pertsonek beren zeharkako gaitasunak (pertsonalak eta pertsonen artekoak) garatu eta oinarritzen dituzten bitartean.

Oraingo honetan Esteban Vicente Cruz irakasleari bere iritzia eta esperientzia partekatzeko eskatu diogu, artikulu honetan Deusto Alumni ekimen honetan parte hartzearen bitartez.

Esteban Vicente Cruz Psikologian lizentziatua da (prom.: 82) eta Enpresen Zuzendaritzan graduatua (EZNI) (prom.: 89) Deustuko Unibertsitatean. Eusko Jaurlaritzako ETEen Kudeaketan Graduatua ere bada (1988) eta graduatua Lehiakortasunaren MikroekonomianOrkestraren eskutik (2010). ASV Consulting-eko bazkide-zuzendaria da, Pertsonen Kudeaketa eta Garapenean espezializatutako aholkularitza (Talentuaren Hautaketa, Prestakuntza, Bezeroarengana Orientatzeko Programen Diagnostikoa eta Ezarpena, Lorpenerako Orientazioa, Aldaketa, Lidergoa, Berrikuntza eta Fidelizazioa).

Horrez gain, DBSko Gradu eta Gradu Bikoitzetako irakaslea da, Lidergoa eta taldeen garapena, Krisien kudeaketa eta Aldaketaren Psikologia eta EAZ, DBSko Masterretan eta Deustuko Unibertsitatekoetan (European and International Business Management, Giza Baliabideetako Unibertsitate Masterra, Egitezko Ekintzailetzako Master Duala), In Company eta El Salvadorreko UCAn (MADE eta MAFI).

Zikloen edizio guztietan parte hartu duzu Skills On programan, 2018-2019 ikasturtean sortu zenetik, lan-elkarrizketa bat (arrakastaz) gainditzera zuzendutako tailerra jorratu duzularik.

Azken urteotan teknologia digitalen eta gizarte sareen erabilera ugaritu dela ikusita, a priori, badirudi pertsonen arteko komunikazioa hobetzeko trebetasunak garatu direla, informazioaren antolaketa eta transmisioa, etab. Aurreiritzi hori arriskutsua dela uste duzu, ala ez?

Komunikaziorako teknologia digitalen eta gizarte sareen ageriko ugaritzeak pertsonen arteko harremana bultzatu du, transmisio eta parte hartzeko alternatiba eta aukera ugari zabaldu dira eta mundua askoz ere irisgarriagoa eta arinagoa da.

Eragina nabaria da talentua erakartzeko, kontratatzeko eta hautatzeko prozesuetan. Halakoetan erabiltzen diren teknologiek prozedura teknikoak argi eta garbi hobetzea ahalbidetzen dute eta, gutxienez, garrantzi bera duena, langileen esperientzia hobetzeko eta enpresa enplegu emaileen ospea hobetzeko balio dute.

Beste gauza bat litzateke pertsonen arteko harremanaren kalitatea. Gizakiak izaki sozialak gara eta harremana eta presentzialtasuna behar ditugu. Ebaluaziorako eta elkarrizketarako software espezifikoetan gero eta gehiago oinarritzen bagara ere, ez dut gogoan talentua erakartzeko prozesurik, batez ere tarteko eta goi mailako lanpostuetan, ez dago kontratazio erabakiak hartu aurretik aurrez aurreko kontaktu bat ez duenik.

Sektore guztietan ari gara ikusten orain, COVID19aren ondoriozko konfinamenduen ostean: batzuek pentsatu zuten ez zela atzera bueltarik egongo eta telelana gailenduko zela presentziazko lanaren aurrean. Ez dirudi hori gertatzen ari denik.

Zurea edizio bakoitzeko azken tailerra izanda, zer pertzepzio duzu parte hartzaileak tailer eta topaketa ezberdinetatik igarotzeaz? Alde nabarmenak ikusten al dira ziklo horietan parte hartu ez duten pertsonekin alderatuta?

Uste dut ematen ditugun tailerretan azkena izateak argi eta garbi laguntzen digula.

Tailerretan eta aurreko bileretan garatutako lanak eta hausnarketak parte hartzaileen konpetentzien eraikuntza sustatzen eta finkatzen dute, eta horrek eragin zuzena du moduluan egiten den lanean eta konpromisoan.

Modulua guztiz praktikoa da: CVak lantzen ditugu eta benetako hautaketako elkarrizketak egiten ditugu. Hala, parte hartzaileen profil profesionala hobeto identifikatzeko, azaltzeko eta defendatzeko eskatzen diren gaitasunak garatzea lortzen dugu, hori baita hautaketa prozesu guztien azken helburua hautagaien ikuspegitik.

Beste entitate eta erakunde batzuetan ere antzeko topaketetan parte hartzen dut, baina ez dute beti Deustun Skills on programan egiten den aurreko lanik egiten, eta aitortu behar dut hori nabaritzen dela. Egindako prozesuan, Skills on-ekin sendotasun psikoprofesional handiagoa eta parte hartzaileen jarrera askoz orientatu eta eraginkorragoa lortzen dugu, eta horrek askoz haratago eta hobeto joateko aukera ematen digu.

Lau urte hauetan, desberdintasun nabarmenik igarri duzu edizio bakoitzean parte hartzen duten pertsonen gaitasunetan, taldean zein bakarka?

Ez da erraza galdera horri erantzutea, pandemiaren eragin psikosozialak gure gizartean desafekzio, antsietate, tentsio, larritasun eta depresioaren erregistro handiagoak erakutsi baititu. Horri gehitzen badiogu ondoz ondoko krisien kateaketa, badirudi jende asko konfiantza eta baikortasun maila baxuagora eta itxaropen falta maila altuagora bideratu dela, batez ere gazteen artean.

Parte-hartzaileengan heldutasun eta autokonfiantza profesional handiagoa antzematen dudala iruditzen zait. Kanpoko zailtasunak ezagutzen dituzte, baina enplegagarritasuna hobetzeko gure zikloan parte hartzeak zailtasunei aurre egiteko eta horretarako prestatzeko gertu daudela frogatzen du.

Ez litzateke txarra izango gaitasun horiek modu orokorrean lantzea.

Nire pertzepzioa da ez gaudela lan erronka edo enplegurako kontratazio prozedura baten aurrean. Autoestimua eta autoeraginkortasuna duten profesionalak eraikitzea da erronka: profesional koherenteak, konponbideak emateko gai direnak eta prest daudenak, CVak, elkarrizketak edo IKTak prestatzeko tekniketatik haratago.

Zein da Deusto Alumnitik antolatutako Skills on enplegagarritasuna hobetzeko zikloen inguruan egiten duzu balorazio orokorra?

Aitortzen dut pertzepzio bat baino ez dela, baina jasotzen ditugun iritziei eta tailer saioetatik haratago egiten ditugun aholkularitzei begiratuta, bide onetik goazela dirudi.

Enpleguaren gaitasunen eremuan, “hard skills” delakoak (trebetasun teknikoak) arrakasta profesionalerako “soft skills” izenekoak (gaitasun pertsonalak eta pertsonen arteko gaitasunak) baino garrantzitsuagoak direla esaten da. Sailkapenak berak hala iradokitzen du.

Etorkizunak esango du konpetentzia talde bakoitzak arrakastan izango duen eragin erlatiboa, baina enpresa “bigunek” errendimenduan duten pisua gero eta handiagoa da eta enpresa “gogor”ak ahulagoak dira, baita trebeagoak berrikuntza teknologikoaren eraginean, azken horiek giza parte hartzea ordezkatzeko gai baitira prozesu teknologikoetan edo kudeaketa prozesu estandarizatuetan.

Baina aitortu behar dut tailerra ez dela benetan lan elkarrizketei buruzkoa: nork bere burua ezagutzea, nor bere balioaz jabetzea, nork bere burua aldarrikatzea, nork bere buruz aitortzea da kontua.

Ongi egiten badugu, ezaugarri horiek dituen profesional batek lehenago lortuko du lana eta gero eta hobeto beteko ditu  laneko ardurak.

Hain zuzen ere, horixe da enpresek bilatzen dutena.

Aurreko ikasturteetako programak

2018-2019 ikasturtea


Topaketak
Enpleguaren eraldaketa: erronkak eta aukerak (Alex Rayón, 2018ko abendua)
Aldatzen ari den mundua. Gazteentzako aukera berriak (Jose Luis del Val, 2019ko otsaila)
Eman balioa zeure buruari: lana aurkitzeko komunikazio teknika eraginkorrak (Alicia Ro, 2019ko otsaila)
Nola egin laneko elkarrizketa bat (Esteban Vicente, 2019ko ekaina)

Tailerrak
Komunikazioa: edozein egoeratan konbentzitzeko eta limurtzeko sekretuak (Adela Balderas, 2018ko abendua)
Arazoak konpontzea: Gakoak ziurgabetasun testuinguruetan (Pablo Cueva, 2019ko urtarrila)
Lankidetzako lidergoa: enplegagarritasunerako gaitasuna (Rogelio Fernández, 2019ko otsaila)
Berrikuntza eta sormena: errealitatea asmatzen LEGOrekin (Danel Alberdi, 2019ko martxoa)
Gaitasun digitalak: arrakasta profesionalerako gakoa (Marta Navarro, 2019ko apirila)
Porrotaren kudeaketa eta egokitzapena: presentzia eta inprobisazioa antzerkian (Juana Lor Saras, 2019ko maiatza)

2019-2020 ikasturtea


Topaketa
Zeure burua berrasmatu irabazteko. Egin maite duzuna eta jarraitu zure ametsak (Alma Obregón, 2020ko otsaila)

Tailerrak
Berrikuntza eta sormena: MPL metodologiak jokoetan oinarrituta (Coach and Play, 2020ko urtarrila)
Salmenta soziala: gizarte sareen erabilera, profesionalki nabarmentzeko (Jaione Yábar, 2020ko otsaila)
Pentsamenduaren eta komunikazioaren antolaketa. Visual Thinking (Miryam Artola, 2020ko martxoa)
Denbora kudeaketa: produktibitate profesionala eta pertsonala (Aritz Urresti, 2020ko apirila)
Aldaketetara egokitzea antzerkiaren bidez (Yolanda Bustillo, 2020ko maiatza)
Laneko elkarrizketa, nola gainditu arrakastaz (Esteban Vicente, 2020ko ekaina)

2020-2021 ikasturtea


Topaketa
Motibazioa krisi garaian: zure helburuak lortzeko gakoak (Paz Gómez Ferrer, 2021eko urtarrila)

Tailerrak
Erabakiak kontzienteki hartzeko kudeaketa emozionala (Maider Cascón, 2021eko otsaila)
Pentsamenduaren antolaketa Visual Thinking 2.0rekin (Miryam Artola, 2021eko martxoa)
Lan ingurunean gatazkak konpontzea (Mercedes Miguel, 2021eko apirila)
Online ospea eta marka pertsonala aprobetxatzea (Gorka Goikoetxea, 2021eko maiatza)
Komunikazioa eta entzute aktiboa: elkarrizketa eraldatzaileak (Maria Luisa de Miguel, 2021eko ekaina)
Nola gainditu arrakastaz laneko elkarrizketa bat (Esteban Vicente, 2021eko ekaina)