HALL by Deusto Alumni. XR teknologiak. Errealitate areagotua.

Deusto Alumnik HALL ziklo berria ireki du, giro informal eta lasaian, errealitate areagotuaz hitz eginez

2022ko urriaren 6an, Deusto Alumniren ziklo berria inauguratu genuen, etorkizuneko teknologiez eta dagoeneko hemen daudenez hitz egiteko. Lehenengo bilera honetan, gure Ingeniaritzako ikasle ohiak entzuteko aukera izan genuen, Errealitate Birtualean eta XR Teknologietan adituak*: Unai Extremo, Carlos Martínez, Aitor Moreno eta Iker Jamardo, Lorena Fernández moderatzaile zela.

* Oharra: gai horretan jantzita ez daudenentzat (lerro hauen idazlearentzat, besteak beste), XR edo Errealitate Hedatuaren barruan sartzen dira errealitate aregotua (RA), errealitate birtuala (RV) eta errealitate mistoa (RM).

Errealitate Birtualeko enpresen merkatuak (VR) soberan gaindituko du kontsumo-merkatua, hau da, enpresen artean badago teknologia hori erabiltzeko joera, gero era eskuragarriagoa da eta balioa nabarmenagoa ikusten diogu. Unai Extremo.

Jokalari ugariko jokoak erabiltzen ditugu, dagoeneko entretenimendu-esperientzia gisa sortuta daudenak, VR entzungailuekin. Grafikoen kalitatea gero eta hobea da eta ez dugu ordenagailurik behar erabiltzeko. Nobedaderik handienak traje haptikoak dira, sentsazioak nabaritzeko erabiltzen direnak: tiroak, gorputza korritzen dizun suge bat, beroa, hotza… Carlos Martínez.

Gero eta fisikari serioagoak ari dira simulazio batean bizi garelako teoria zabaltzen. Big Bang-a sistema piztetzat har daiteke. Simulazio batean gauden jakiteko, akatsik dagoen edo errealitate birtualeko sistema bat ezarri dezakegun ikus dezakegu (RV) gure mundu errealetik ahalik eta antzekoen. Aitor Moreno.

Zer den errealitate areagotua (RA)? Ordenagailu batek informazioa sortzen du eta informazio hori mundu errealarekin nahasten dugu. Konturatu gabe, jada errealitate birtuala erabilia izango duzu, adibidez, GPS batekin, baita museo batean audio-gida batekin ere. Iker Jamardo.

Biharamuneko inpresioak

Aitor Moreno
Egia esan, plazera izan zen, Ibermáticatik ezagutzera ematea #konputaziokuantikoak nola modelatu dezakeen mundu birtual bat (#errealitatebirtuala), gurearen oso antzekoa (gure unibertsoa kuantikoa da), ez partikulatan oinarritua (sare eta talketan), baizik eta uhinetan (probabilitatean eta energia potentzialean. Ondo pasatzeaz gain, Informatikako Ingeniaritzaren munduan oraindik ere abian dagoen gogoa eta ilusioa partekatu ahal izan nituen. Deusto Alumni izanik, oso pozgarria da ikustea belaunaldi berriek kuantikari buruzko galderak egiten dituztela, zentzu osoz, eta, nolabait, nagusiok hor egon behar dugu laguntzeko. Arrakasta ikaragarria, eta hurrengo topaketaren zain!!! Eskerrik asko antolatzaile guztiei, batez ere, Jesús Riaño eta Asier Perallosi, emandako harrera eta laguntzagatik: oso atsegina izan zen. Aurrera beti!!!

Lorena Fernández
Atzo titan horien moderatzaile izateko zoriona izan nuen HALL by Deusto Alumniren lehenengo edizioan, egungo eta etorkizuneko teknologiei buruz giro informal eta lasaian hitz egiteko gunean. Denborekin mehatxatu nituen arren, oso erraz jarri zidaten eta asko ikasi nuen XRri buruz (zer esanik ez partekatutako barreei buruz…).

Eskerrik asko Unai Extremo, Aitor Moreno Fdz de Leceta, Carlos Martínez Santos eta Iker Jamardo Zugaza!
Eta mila-mila esker Jesús Riaño gonbidapenagatik 😄

Ekitaldiaren argazki gehiago.