Deustuko Unibertsitateko Zuzenbide Fakultateko Lanbiderako Orientazio Zerbitzuak (Career Guidance Service) ikasleen kontsultei erantzuteko jarduerak eta ekitaldiak antolatu, koordinatu eta gauzatzen ditu, bereziki ikasketen azken urtean edo ikasketak amaitu ondoren. Etorkizuneko aukera profesionalak argitzen laguntzea eta haien enplegagarritasuna hobetzeko informazioa, kontaktuak eta tresnak ematea du helburu. Tailer espezializatuak eman eta enplegatzaile izan daitezkeenekin harreman zuzena izateaz gain, zerbitzu hori erabiltzen dutenek Advisory Program (Aholkularitza Programa) delakoan parte hartu ahal izaten dute. Programa horretan, parte-hartzaile bakoitzak aditu baten (Advisor) eskutik lan egingo du gehien gustatzen zaion esparruan, bere zalantza eta kezka guztiak argitzeko.

2018tik, Irati Agirrezabalak Advisor edo aholkulari gisa parte hartzen du programa honetan.

Zure espezialitatean eta esperientzian oinarrituta, azalduko zeniguke labur zein diren zuk egiten duzun Advisory Programaren metodologia eta edukiak?

Nire metodologia konfiantzan eta malgutasunean oinarritu da beti, eta, hortik abiatuta, beti saiatu naiz eta saiatzen naiz nire taldeko kide bakoitzarekin ahalik eta hobekien egokitzen edo doitzen. Advisee (aholkua jasotzen duen) bakoitzari banakako elkarrizketa batzuk egiten dizkiot, eta, horretan oinarrituta, saio batzuk prestatzen ditut bakoitzarekin. Batzuk eguneroko bizitza profesionalera bideratuagoak daude, ikasleari Advisoraren bizitza profesionala erakutsiz eta lanbide horretara hurbilduz, bizitza mota horretan bere burua ikusten duen ala ez baloratu ahal izan dezan, adibidez, eta beste batzuetan, ideia argia duten ikasleak badira, Adviseeak nahi duen helburua lortzeko plan bat egitera pasatzen gara zuzenean, ekintzak planifikatuz eta gauzatuz. Adibidez, gerta daiteke Adviseeak interesa duen edo Advisory prozesuan zehar interesa agertu duen programa baterako nazioarteko beka batzuetarako hautaketa-prozesu batean parte hartzea, identifikatuta sentitzea, eta, beraz, elkarrekin prestatzea. Prozesu osoan laguntzen diet, ahalik eta seguruen senti daitezen.

Irati, Advisor gisa eta urte hauetan lan egin duzun pertsonekin duzun harremanaren konfiantza eta konfidentzialtasuna errespetatuz, nola baloratuko zenuke esperientzia? Zer iruditu zaizu deigarriena aholkularitza prozesuak izan duen bilakaerari dagokionez?

Esperientzia hau ikasle guztiek probatu beharko luketen esperientzia gisa baloratzen dut. Berdin dio dena argi duten ala ez. Nahiz eta erabat identifikatuta ikusten den Advisee batekin egindako saioa izan. Uste sendoa dut ekarpenak egin diezazkizuketen pertsonez inguratuta egotea oso ondo datorkigula denoi, eragin positiboa eta eraikitzailea dela, are gehiago Advisor edo profesional hori etorkizunean zuk mugitu nahi duzun esparrutik gertu dagoenean. Uste dut denontzat dela positiboa.

Beste guztien gainetik azpimarratuko nuke izan ditudan adviseeen heldutasuna eta lanerako borondate sendoa, azterketetako garai zailak izan arren, heldutasuna erakustea, batez ere, antolatzeko gaitasuna izatea, prozesua lehentasun gisa hartzea eta horretarako denbora ateratzea, 10-15 minutu baino ez badira ere, etorkizunera begirako erabakian aurrera egiteko.

Zerk bultzatu zintuen Career Advisory Programan Advisor gisa parte hartzera?

Advisee izan nintzen 2012an, eta esperientzia oso positiboa izan zen. Bestalde, beti izan dut Unibertsitatearekin batera lan egiteko bokazioa; nire bigarren etxean sentitzen naiz; irakasle elkartu gisa, oso gustuko dut irakaskuntzarekin, mentoring-arekin eta coaching exekutibo eta akademikoarekin zerikusia duen guztia, eta Advisor gisa laguntzeko aukera sortu zitzaidan eta hemen naukazue, pozarren.

Zer aholkatuko zenieke Deusto Law Alumni taldekoei, Advisor izateko edo aholkularitza-hartzaile izateko pausoa emateko orduan zalantzak badituzte?

Esperientzia froga dezatela. Programa eta, bereziki, Advisoraren eta Adviseearen artean sortzen den konfiantza oso goi mailakoa da, eta horrek dena malgutzea ahalbidetzen du, pertsonalizatzea, halako moldez non ez dauden “advisory efektuaren” bi kasu berdin. Ikasle bakoitzak lanbiderako orientazio indibidualizatua jasotzen du, eta uste dut hori oso positiboa dela programa garatzen den aldirako eta etorkizunerako. Nik duela urte batzuetako nire adviseeetako batzuekin harremanetan jarraitzen dut, eta oso harreman eraikitzailea da bi aldeentzat. Mundua oso txikia da 😉

Eskerrak ematen dizkizugu zenbaki honetan parte hartzeagatik. Amaitu aurretik, esango zeniguke zer oroitzapen gordetzen duzun Unibertsitateko ikasgeletan ikasle emandako denboraz?

Oso oroitzapen onak ditut: irakasle zoragarriak, gertukoak eta oso goi mailakoak; giro bikaina ere bai. Horri esker, lagun handiak ezagutzeko aukera izan nuen. Lagun horiek, jakina, nire bizitzan daude, asko eta asko markatu gintuen unibertsitate garai hartatik.