Big Four delakoak Deustun. Abokatutza Big Four batean

Apirilaren 22an, IIBZ Liburutegiko ataria aukeratu zuen Deustuko Unibertsitateak Big Four-ekin, munduko aholkularitza eta auditoretzako lau enpresa handi eta ospetsuenekin, topaketa egiteko. David Fernández de Retanak, Deusto Law Alumniko presidenteak, hasi zuen saioa, eta bertaratutakoei ongietorria eman zien. Eskerrak eman zizkien Deustuko Unibertsitateko agintariei: Juan José Etxeberria errektoreari, Gema Tomás eta Álvaro de la Rica Zuzenbideko eta Deusto Business Schooleko dekanoei, eta Jesús Riaño, Deusto Alumniko zuzendariari, eta lau bulegoek eta ekitaldian zeuden ordezkariek gure unibertsitatearekin duten lotura nabarmendu zuen.

“Abokatutza Big Four batean” izenburua harturik, eta Gema Tomasek moderatuta, lau bulegoetako lege-dibisioetako lau arduradunek gai horretan sakontzeko solasaldi batean parte hartu zuten. Alberto Estrelles Domingo (KPMG), Joaquín Latorre Tambo (PwC), Nicolás de Gaviria Fobian (Deloitte) eta Ramón Palacín Sotillos (EY) 170 bat pertsonak hartu zituzten, agintarien, graduko ikasleen (gehienbat azken mailetakoak) eta graduondokoen (Abokatutzaren eta Prokuraren Jarduerarako Masterra), Alumni eta Unibertsitateko irakasleen artean. Bost ikasle arduratu ziren solasaldiaren zati bakoitzari sarrera egiteaz.

Moderatzaileak gonbidatuen aurkezpen labur bat egin ondoren, Julio Corral Sanz (EAZ +Zuzenbideko 5. maila) ekitaldiaren egitura zehaztu zuen eta jorratu beharreko argudioen sarrera orokor bat egin zuen lau ardatz tematikoren inguruan.

Natalia López-Cano Cucalón (EAZ + Zuzenbideko 5. maila) lehen galdera planteatu zuen: Abokatutzan aritzea Big 4 batean, lanbidean jarduteko beste modu batzuen aldean irtenbide profesional erakargarri gisa. Enpresaren beste dibisio batzuekin izan daitekeen interakzioa (auditoretza, aholkularitza).

Gonbidatuak bat etorri ziren beren bulegoen diziplinartekotasuna elementu bereizgarria eta oso erakargarria dela aipatzean, lege-, zerga-, lan-, ikuskaritza- eta aholkularitza-zerbitzu profesionaletan espezializatuta baitaude. Horri “nazioarteko” osagaia gehitu behar zaio, bai bulegoetan lan egiten dutenentzat, bai beren zorroetako bezero ugarientzat.

Javier Ramos Barturen (Abokatutzaren Jarduerarako Unibertsitate Masterra + Enpresa Zuzenbideko Unibertsitate Masterra; Zuzenbidea + Ekonomia espezialitatea, 2023) bigarren gaia aurkeztu zuen: Nazioarteko ikuspegia Espainiako abokatutzaren erronka handiak, gero eta globalizatuago dagoen panoraman.

Globalizazioa fenomeno geldiezina dela onartzeaz gain, bat etorri ziren hizlariak puntu batean: Espainiako ikasleek prestakuntza ona dute. Talentu-kontzentrazio handia dago herrialdean, eta horrek nazioartean ere proiekzio ona izatea ahalbidetzen du. Bestalde, Espainiako inbertitzaileek kanpoan inbertitzen dute, eta nazioarteko bulegoek bilatzen dituzte, negozioa egin nahi duten herrialdeetan enpresa horiek bazkideak dituztelako.

Marta Gelabert Sáez (Abokatutzaren eta Prokuraren Jarduerarako Unibertsitate Masterra + Nazioarteko Ikasketa Juridikoei buruzko Unibertsitate Masterra/Master of Laws (LL.M.) in International Legal Studies), hirugarrenik, AAren eta teknologia berrien eragina jorratu zuen. Eragina izango du juniorren kontratazioan eta, oro har, bulego handi batean lan egiteko orduan?

Bulegoaren talentuari balioa eman behar zaiola uste dute, AAk aldatu gabe. Horrek esan nahi du tresna horien erabilera etikoa ezarri behar dela, haien erabilera geldiezinera egokitzea, harreman pertsonala eta giza harremana ezin direla galdu ahaztu gabe.

Galder Calavia Barron (Zuzenbideko + Ekonomia Espezialitateko 4. maila), laugarren eta azken lekuan, karrera plana planteatu zuen. Gora egiteko aukerak. Familiako bizitzarekin bateragarri egitea. Ordutegiak eta telelana malgutzeko neurriak.

Bulegoak bezeroen mende daudenez, haien garaietara egokitu behar dute nahitaez, baina prozesu horretan ezin da ahaztu bulego horietan lan egiten dutenak pertsonak direla. Familia eta lana kontziliatzeak, telelanak, malgutasunak negozioarekin orekan egon behar dute.

Barne-sustapenari dagokionez, laurek karrera- eta laguntza-planak dituzte, baita prestakuntza-programak ere.

Ekitaldia amaitu baino lehen, dekanoak hitza hartu eta azken galdera egin zuen: Nola ikusten duzue Big Four bulegoetakoek unibertsitatea?

Alde horretatik, aitortu zuten, haiek bezala, unibertsitatea merkatura eta errealitate berrietara egokitzen joan dela, eta bide horri ekin behar diotela, ikasleen trebetasun bereizgarriak eta nazioartekotzea nabarmenduta.